Trening a badania przed planowaną ciążą

Uczestnicząc w licznych treningach warto zwrócić uwagę na badania przed planowaną ciążą


We wszystkich dyscyplinach sportu uwzględnia się pewne okresy, w których powinien być akcentowany rozwój różnych cech oraz nawyków. Ciekawostką jest, iż w kulturystyce wiąże się to silnie z poszczególnymi porami roku. Okres przygotowawczy, gdzie ma się do czynienia z zdobywaniem siły i masy mięśni przypada na jesień i zimę, a nawet wiosnę. Jest on dłuższy niż u zawodników. Okres startowy jest krótszy i trwa w większości przypadków od maja do lipca. W tym czasie warto jest pomyśleć o badania przed planowaną ciążą http://premium-medical.pl/aktualnosci/badania-przed-planowana-ciaza. Trening jest bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na rozwój poszczególnej sylwetki. Jest on bodźcem, aby mięśnie rozwijały się w sposób prawidłowy. Aby w pełny sposób ponieść sukces rozwoju muskulatury nie wystarczy ćwiczyć, ale trzeba być poinformowanym w jaki sposób to robić. Trening kulturystyczny polega na doprowadzeniu mięśni do określonego przez danego kulturystę stanu. Bardzo istotne jest, aby wiedzieć czym jest biologiczny rozwój mięśni.


Osoby zainteresowane rozwojem masy mięśniowej muszą zdawać sobie sprawę, iż proces ten polega na odbudowywaniu poszczególnych mikrouszkodzeń w tkance mięśniowej, które powstały w wyniku naderwania ich podczas treningu. Wiedząc o tym, iż mięśnie muszą być przeciągane, powinny być doprowadzone je w serii do takiego stanu, aby nie mogło dojść już do żadnej innej pracy. Dopiero kolejne powtórzenia umożliwi im dana przerwa. Warto o tym również mówić, jeżeli rozważamy badania przed planowaną ciążą. Pamiętać należy, że nie można przeciążyć mięśni w pierwszej serii, w związku z czym w ostatniej nie byłoby już sił aby wykonać poprawnie określonej ilości powtórzeń. W związku z czym całą energię osoba trenująca powinna wykorzystać w ostatniej jak i przedostatniej serii. Złotą zasadą okazuje się łamanie granicy bólu oraz wytrzymałości. Kiedy nie jesteśmy skupieni, wydaje się często, że to, co zostało już zrobione stało się szczytem możliwości. 


Okres przygotowawczy trwa około czterech miesięcy. Głównym celem tego okresu jest kształtowanie specjalnej sprawności kulturystycznej. Należy więc zwrócić uwagę na rozwój podstawowej cechy motorycznej, czyli siły jednocześnie nie zaniedbując wytrzymałości. Okres ten miał być okazją do zwiększenia masy mięśniowej oraz poprawienia proporcji sylwetki. Ważne jest, aby powstał trwały funkcjonalny fundament dla przygotowania do głównych zawodów, gdzie warto rozważyć badania przed planowaną ciążą. W treningu kulturystycznym w celu zaspokojenia potrzeb energetycznych i budulcowych organizmu stosuje się specjalną dietę wysokobiałkową oraz wysokoenergetyczną. 


Okres startowy - w tym czasie odnowy biologicznej przeważają treningi o charakterze ogólnym. Ma tu miejsce kształtowanie siły oraz masy mięśni całego ciała. Celem naczelnym staje się wspomaganie i usprawnianie wypoczynku nieomal we wszystkich przerwach między treningowych. Zaleca się również aplikowanie dużej ilości zabiegów hartujących w szczególności rano. Trening ma na ogół charakter kompleksowy, prowadzi się bezpośrednio przygotowanie do zawodów głównych i samego startu. Głównym celem kulturysty jest definiowanie sylwetki, czyli praca nad jakością, czyli gęstością i rzeźbą umięśnienia poprzez zwiększenie intensywności treningu przez skrócenie przerw wypoczynkowych między seriami oraz wykonywanie większej ilości powtórzeń w seriach. Warto w całym czasie cyklów rozważyć badania przed planowaną ciążą.


Trening w okresie przejściowym charakteryzuje się niewielką sumarycznie objętością pracy z niewielkimi obciążeniami. Główną uwagę skupiają ćwiczenia wszechstronnie rozwijające oraz różnorodne środki aktywnego odpoczynku. Po koniec tego okresu powinien nastąpić stopniowy wzrost obciążeń treningowych przy jednoczesnym zmniejszeniu objętości aktywnego odpoczynku . Przy prawidłowej strukturze okresu przejściowego zawodnik nie tylko odbudowuje siły, przygotowując się do aktywnej pracy w nadchodzącym okresie przygotowawczym, ale także wchodzi a wyższy poziom przygotowania ogólnego. Na to, by osiągnąć swój cel, czyli siłę i piękną budowę nie trzeba burzyć całego trybu życia, nie trzeba poświęcać zbyt wiele czasu na ćwiczenia. Wystarczy pół godziny dziennie. Z wyborem miejsca do ćwiczeń siłowych nie ma kłopotu , przynajmniej w okresie początkowym: wystarczy przestrzeń czterech metrów kwadratowych. Sprzęt do ćwiczeń i samego ćwiczącego bardzo łatwo da się przenieść na otwartą przestrzeń. Faktem jest, ze na powietrzu ćwiczyć jest lepiej i zdrowiej.